ابررایانه ها چه ظرفیتی دارند؟
 
کامپیوتر-دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات
 

 

 

روزگاری که هنوز تا این سطح پیشرفت تکنولوژی وجود نداشت ابعاد اشیاء بزرگ و نا متداول بود، به طور مثال به جای سیستم های خانگی و لپ تاپ ها ابر رایانه ها وجود داشتند سیستم هایی که در زمان خود کارهای بی نظیری را انجام می دادند مانند 4 عمل اصلی!

ابررایانه ها چه ظرفیتی دارند؟

ساخت اولین ابررایانه ها به دهه 1950 باز می گردد و شرکت بزرگ IBM پیش تاز ساخت آن شد، سپس در دهه 1960 سیمور کری نوع عمده آن را زیر نظر مؤسسه اطلاعات کنترل (CDC) طراحی کرد. این فرد که سال 1970 پژوهشکده کری را تاسیس نمود و تا سال 1990 یکه تاز این عرصه شد درحقیقت 25 سال طول کشید تا و برای Business خود رقیب پیدا کند.

در عصر امروز 2 شرکت IBM و HP بزرگ ترین طراحان ابر ریانه هستند این دو بسیاری از شرکت های دیگر را برای تجارب آنها خریداری کردند و تلاش نمودند تا بهترین باشند اما شرکت کری همچنان با تجربه ترین محسوب می گردد.

سیمور کری سال 1970 پژوهشکده کری را تاسیس نمود و تا سال 1990 یکه تاز عرصه ابر رایانه شد درحقیقت 25 سال طول کشید تا و برای Business خود رقیب پیدا کند

جالب است بدانید که یکی از ابر رایانه های مشهور دنیا به نام کولاسوس که اولین کامپیوتر الکترونیکی برنامه دار رقمی جهان محسوب می شد در طی جنگ جهانی دوم رمزهای آلمانی ها را دکود یا به بیان ساده تر رمز گشایی می کرد.

ابر رایانه ها در زمان خود بزرگ ترین ها به حساب می آیند و البته سریع ترین و با دقت ترین ها ! اما با گذشت زمان این مفهوم تغییر کرده یعنی شاید الان کولاسوس  از سیستمی که شما با آن در حال خواندن این مطلب هستید ضعیف تر باشد !

ابررایانه ها چه ظرفیتی دارند؟

عموما ظرفیت این ابر رایانه ها بیشتر از بقیه انواع رایانه ها است اما این یکی با نسبت عجیبی با بقیه فاصله دارد!

امروزه ابر رایانه ها سفارش داده می شوند و قطعا برای اهداف و کارایی های خاصی و توسط شرکت های قدر قدرتی، برای مثال یک مشتری که نام خودش فاش نشده است درخواست ابر رایانه نموده از شرکت IBM !

این مشتری که به نظر می رسد یک سازنده بزرگ بازی های رایانه ای دنیا باشد و یا شاید قصد ساپورت یک بخش نظامی را دارد قسد دارد با کمک این ابر رایانه خود " پدیده‌های دنیای واقعی را با جزئیات فراوان شبیه‌سازی‌های کند "

یکی از ابر رایانه های مشهور دنیا به نام کولاسوس که اولین کامپیوتر الکترونیکی برنامه دار رقمی جهان محسوب می شد در طی جنگ جهانی دوم رمزهای آلمانی ها را دکود یا به بیان ساده تر رمز گشایی می کرد

اما به گزارش PopSci برای ساخت این وسیله که به درخواست مشتری بی نام خود نیاز است که 120 میلیون گیگا بایت ظرفیت داشته باشد نیاز است تا خنک کننده های آبی برای این حجم گرما استفاده شود

برای ساخت این میزان ظرفیت این شرکت از 200 هزار هارددیسک مجزا استفاده کرده و آنها را به هم لینک کرده است به بیانی آنها را کنار هم گذاشته و بینشان ارتباط بر قرار کرده البته در میان هارددیسک های موجود در بازار هم این موضوع عنوان می شود که به طور مثال اگر هارد 1 ترا بایتی یکی از مارک ای موجود در بازار را باز کنید 2 هارددیسک 500  گیگی در داخل آن مشاهده خواهید کرد.

IBM اعلام کرد سیستم پشتیبانی برای این هارد عظیم تعبیه کرده که می تواند هارد هایی که خراب می شوند را تشخیص داده و آنها را با سرعت قابل قبولی بازیابس کند این سبب می گردد تا اطلاعات کمتری در زمان خرابی دستگاه از بین برود

دو نکته جالب دیگر در مورد این محصول جدید نیز وجود دارد:

1. فایل‌نویسی داخلی آن : که سبب شده که امکان نوشتن فایل های مجزا در چندین دیسک وجود داشته باشد که بتوان همزمان از چندین دیسک خوانو نوشت.

2. استفاده ازبرنامه های نرم‌افزاری مانند بازیابی و فایل نویسی تا سرعت سیستم را افزایش دهند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر-دبیرس تان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolcomputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 172
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 177
بازدید ماه : 525
بازدید کل : 4692
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1